2014. szeptember 16., kedd

Rebecca Donovan: Elakadó lélegzet

Mikor annak idején három éve a pályaválasztás, továbbtanulás elé kerültem, a pszichológiát szemeltem ki magamnak. Igaz, hogy végül más útra kerültem, azonban a munka, és a hozzá fűződő témák mai napig nagyon érdekelnek. 
Ma Magyarországon sajnos még mindig vannak ,,tabu" témák, amikről az ember nem akar, vagy nem tud beszélni nagyobb nyilvánosság előtt. Éppen ezért becsülöm annyira azokat, akik felvállalják, hogy családon belüli erőszak áldozatai. 
Az Elakadó lélegzet véletlenül akadt a kezembe a könyvtárat körbejárva. Azonnal fel is kaptam, hiszen tudtam, miről szól. 
És szerencsémre nem kellett csalódnom. A fülszöveg elolvasása után ugyan egy férjes asszonyra számítottam, de a hitelességből egy csöppet sem vont le az, hogy egy 16 éves kamaszlány szemszögéből ismerheti meg az olvasó a dolgokat.
Kortól és nemtől függetlenül ajánlom azoknak, akik tudni akarják, mit takar a felszín, és meg akarják ismerni az erőt, amit egy ember gyűjthet magába. 
A szöveg nyelvezete nagyon szép volt. Élvezet olvasni. Gyakran azon kaptam magam, hogy inkább hasonlítom a szöveget a szépirodalom kategóriába, mint a szórakoztatóba.
A könyv azoknak sem okoz csalódást, akik váratlan fordulatokat, szerelmet akarnak, hiszen ez mind meg van benne. A borító külön megér egy mondatot: Gyönyörűen mutatja a zárt ajtót, ami Em-ben, és a házukban is jelen van.
Jó olvasást kívánok hozzá, remélem ti is olyan lelkesedéssel fogjátok falni a szavakat... míg csak el nem akad a lélegzetetek.


Fülszöveg:
Senki sem próbált szóba állni velem, én is elvoltam magamban. Az volt az a hely, ahol mindennek biztonságosnak és könnyűnek kellett lennie. Hogy sikerült Evan Mathewsnak egy nap alatt lebontania az én állandó világomat?
Weslynben, a connecticuti gazdag városban, ahol a lakosság többségének az a legfőbb gondja, hogy milyen benyomást kelt, és kivel előnyös mutatkozni, Emma Thomas a legszívesebben átváltozna levegővé, de addig is rögeszmésen ragaszkodik a tökéletesség látszatához: úgy öltözik, hogy senki se lássa rajta a zúzódásokat, nehogy kiderüljön, mennyire távol esik a tökéletességtől az élete. Egy napon váratlanul beköszönt a szerelem, amelynek hatására Emma kénytelen tudomásul venni a saját értékét, bár ez azzal fenyegeti, hogy kiderül a titok, amelyet olyan kétségbeesetten takargat.
Egy lány története az életet megváltoztató szerelemről, a leírhatatlan kegyetlenségről és a törékeny reményről. Az Elakadó lélegzet a nagy kritikai elismerést aratott trilógia első kötete

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése